Oficiální E-shop Oficiální E-shop

Aktuality

Egyptský deník z herního soustředění (U15)

28.02.2008 / Sportovní třídy

Hráči SK Sigmy Olomouc U15 pobývají od 21.2. do 4.3. 2008 na herním soustředění v Egyptě. Převážnou část tohoto soustředění setrváme v Hurghadě v hotelu Hilton Plaza, který skýtá nepřeberné možnosti ke sportování, jenž také plně využíváme. Pronajaté fotbalové hříště, na kterém můžeme kdykoliv trénovat, předčilo naše očekávání. Další ideální travnaté plochy jsou také v rozlehlém areálu hotelu a jsou nám k dispozici. V neděli 24.2. jsme vyrazili na tři dny do 20ti milionového velkoměsta Káhiry. Ráno začínalo velice brzy v 02.00 ráno. Před hotelem na nás čekal autobus, kam jsme vlezli a nechali se odvézt do kolony hlídané vojáky po celou dobu cesty do Káhiry. Po seřazení busů do kolony se vše dalo do pohybu. Mým odhadem bych typoval 40 autobusů a dalších vozidel. Z Hurghady jsme odjeli v 03.00 ráno. Valná část cesty se odehrávala pouští. Postupně od druhé poloviny se objevilo moře a jelo se kolem vojenských základen. Alternativních zdrojů elektrické energie v podobě obřích větrných elektráren. Hotelů rostoucích uprostřed ničeho v poušti. U moře byly k vidění obrovské lodě a tankery mířící do Suezkého průplavu. Projížděli jsme veliké hory a plno jiných méně zajímavých drobností. Na cestě, která trvala 6 hodin jsme měli jednu dvacetiminutovou přestávku. Ubytování jsme v hotelu Sviss Inn poblíž jednoho ramen Nilu. Hotel je ve čtvrti v Gize (která má údajně statut samostatného města) a kde se nachází světoznámé pyramidy. Po obědě a krátkém odpočinku vyražíme k prvnímu utkání, který nás zde čekají. Celkem tři zápasy ve třech dne prověří schopnosti našeho mužstva. První soupeřem je mužstvo Enby Sporting Club Cairo, kterého nám zajistil předseda Egyptského svazu a to díky managementu našeho klubu. Celá organizace tohoto zápasu byla na vysoké úrovni – uvítaní, občerstvení, slavnostní úvod a až po květiny pro předsedu klubu pana Gajdu. Naši hráči po náročném nočním přesunu a deficitu spánku se statečně vrhli do zápasu. Hned ve druhé minutě se naši hráči díky Rozsívalovi ujali vedení a to po chybě domácí obrany. Zbytek poločasu jsme se bránili lépe se pohybujícím domácím hráčům. Zdálo se, že i díky únavě bude druhý poločas ještě horší. Opak byl pravdou. Najednou se naši hráči dostali do hry a domácí mužstvo několikrát podržel brankář. V těchto momentech jsme předváděli velice kvalitní útočné akce, za které nás domácí fanoušci odměňovali potleskem. Pak přišla poslední desetiminutovka a soupeř nás potrestal dvěma slepenými góly. Našim hráčů se přes všechnu snahu už nepodařilo vyrovnat. Enby Sporting Club Cairo – SK Sigma Olomouc 2:1 (0:1) Sestava Sigmy: Slaný- Globa 77´(Müller), Kalas, Zbraněk, Můčka, Vejchoda 63´ (Zahrada), Hrušák, Rozsíval, Schmidt 67´(Bednář), Ješko 41´(Ševčík) Žluté karty : Rozsíval, Zbraněk Branky: 2. Rozsíval (asistence Falta) Druhý den v Káhiře jsme vyrazili na prohlídku pyramid v Gize. Je zde soustředěna řada památek na jednu z nejstarších civilizací. Prvním faraónem, který si vybral místo na královském pohřebišti v Gíze ke svému poslednímu odpočinku, byl slavný Cheops, který tak stvořil největší stavbu všech dob (Cheopsovu pyramidu). Na pyramidovém poli v Gíze se nachází tři velké pyramidy, které postavili tři faraóni ze 4. dynastie (v letech 2639-2454 př. n. l.). Exkurze měla velký úspěch a byla završena prohlídkou výrobny papirosu. Po obědě nás čeká další soupeř. Hrálo se ve středu Káhiry a už jen doprava na tento zapas byl pro všechny z nás neuvěřitelný zážitek. Domácí mužstvo Dokki proti nám postavil o tři roky starší dorostence. Hrálo se v nádherném všesportovním středisku na umělé trávě a po celý zápas jsme soupeře ve všem přehrávali. Díky brankám Rozsívala a Ševčíka jsme soupeře zaslouženě porazili 2:0. DOKKI Sport Cairo – SK Sigma Olomouc 0:2 (0:1) Sestava Sigmy: Slaný- Globa 12´(Forro), Kalas, Müller, Můčka 69´(Svozil), Vejchoda19´(Hrušák), Malaník, Rozsíval, Falta,Schmidt 36´(Baran, 53´Bednář), Ševčík 67´(Zbraněk) Branky: 19. Rozsíval, 46. Ševčík (asistence Rozsíval) Třetí den v Káhiře je určen k prohlídce Egyptského národního muzea. Dorážíme na rušné náměstí před Káhirské muzeum. Těšíme se ještě v lehké nevědomosti, co nám tato slavná instituce nabídne. Vydáváme se přes první detektor kovů do malého parčíku, nacházejícího se před branami muzea. Po prohlédnutí několika soch, které park obsahuje vcházíme do budovy přes druhý detektor. Úspěšně bez větších obtíží se dostáváme přímo k prvním exponátům a obdivujeme desítky nádherných sarkofágů z kamene a dřeva. Ohromné množství sošek a soch egyptských bohů, až po obyčejné obyvatele starého Egypta nebo y zvířecí mumie (krokodýlové, hadi, psi, kočky, opice). Zlatý hřebem celého muzea je Tutanchamonova zlatá pohřební maska. Ta je spolu s jeho sarkofágy nepředstavitelně krásné a precizní dílo, z něhož oči jen přechází. Po této prohlídce nás čekal přesun na další zápas. Projíždíme Mrtvým městem, což je velice rozsáhlý bývalý hřbitov obývaný statisíci těch nejchudších obyvatel. Neskutečná bída, špína a velké koncentrace obyvatel, náhle střídá sportovní areál ve kterém sídlí náš dnešní soupeř - Arab Contractors Sporting Club. Areál je tak veliký, že v něm jezdí klubový autobus, je v něm desítka hřišť, klubová nemocnice, ubytovací prostory a tomu všemu vévodí hlavní stadión. Soupeř proti nám staví hráče o rok starší a jsou nám představeni jako žákovští mistři Egypta. Než se naši hráči stačí rozkoukat, tak prohráváme 1:0. Po obdržené brance naši hráči přidávají a na konci poločasu se nám daří vyrovnat Ješkem, který pohotově doráží střelu Globy. Druhý poločas je už v naší režii a jen díky výbornému výkonu brankáře domácího mužstva se stav zápasu nemění. Přesto jsme všichni spokojeni s výsledkem. Arab Contractors Sporting Club - SK Sigma Olomouc 1:1 (1:1) Sestava Sigmy: Slaný - Globa 69´(Zahrada), Kalas, Müller 28´(Ješko), Můčka ,Hrušák 21´(Plšek), Maliník 36´ (Zbraněk), Rozsíval, Falta 29´ (Východa),Schmidt 45´(Bednář 58´Svozil), Ševčík Branky: 46. Ješko (asistence Globa) Ve třech dnech jsme sehráli tři těžká utkání a to po nedělním náročném nočním přesunu, stihli jsme navštívit nejznámější turistické místa. I po tom všem jsme sehráli velice kvalitní zápasy a dobře reprezentovali náš klub a po posledním zápase jsme vyrazili na 500 km dlouhou cestu zpět do Hurghady.

Sportovní třídy - další aktuality:

Tým SK Sigma U 15 postoupil na halové fináleTým SK Sigma U 15 postoupil na halové finále
| 21.11.2016
Starší a mladší žáci SK Sigma hrají kvalifikaciStarší a mladší žáci SK Sigma hrají kvalifikaci
| 16.11.2016
Obránce Miroslav Sklenář je v repre U 15Obránce Miroslav Sklenář je v repre U 15
| 15.11.2016
Sigma U 12 vítězem Cyril Cupu 2016Sigma U 12 vítězem Cyril Cupu 2016
| 13.11.2016
Starší žáci SK Sigma porazili BrnoStarší žáci SK Sigma porazili Brno
| 09.11.2016
Starší žáci SK Sigma dali Frýdek s nulouStarší žáci SK Sigma dali Frýdek s nulou
| 07.11.2016
Starší žáci s prohrou a výhrouStarší žáci s prohrou a výhrou
| 31.10.2016
Starší žáci SK Sigma neměli doma potížeStarší žáci SK Sigma neměli doma potíže
| 24.10.2016
Starší žáci SK Sigma vyloupili SlováckoStarší žáci SK Sigma vyloupili Slovácko
| 17.10.2016
Přípravka SK Sigma U 10 zvládla domácí „minirepubliku“ na výbornouPřípravka SK Sigma U 10 zvládla domácí „minirepubliku“ na výbornou