15.08.2020 / Ostatní
S ukončením soutěžního ročníku 2019/2020 ocenila Ligová fotbalová asociace práci jednotlivých klubů na poli marketingu a komunikace. V hlavní kategorii Ceny Lukáše Přibyla obsadil SK Sigma Olomouc 5. místo. V doprovodné anketě zaměřené na speciální projekty potom získal ocenění za originální program oslav stoletého výročí klubu.
Tradiční Ceny Lukáše Přibyla hodnotí PR a marketingové aktivity klubů během sezóny. Vítěze volí zástupci klubů, mediální partneři LFA, odborníci z oblasti sportovního marketingu a také z akademické obce. „Jsem příjemně překvapen množstvím aktivit téměř u všech prvoligových fotbalových klubů. Jsem si vědom toho, že marketingová oddělení jsou často personálně i finančně poddimenzována a o to více si jejich práce vážím,“ uvedl vedoucí katedry managementu sportu na FTVS PhDr. Jan Šíma, Ph.D.
V celkovém hlasování získala prvenství Sparta Praha, na druhém místě skončila pražská Slavia a trojici umístěnou na pomyslné bedně doplnili Klokani z Bohemians. Čtvrtou příčku obsadila Viktoria Plzeň. Sigma Olomouc získala v hlavní kategorii 5. místo.
„Ve všech oblastech jsme u klubů zaznamenali posun, což nás těší. Díky Ceně Lukáše Přibyla tak můžeme ukázat, že české kluby mají kvalitní pracovníky ve svých marketingových a komunikačních odděleních. Tradiční anketa je oceněním jejich práce, která není tolik viditelná, ale k fotbalu a sportu obecně patří čím dál víc,“ uvedl na adresu profesionálních českých klubů a jejich práce v oblasti s fanoušky obchodní a marketingový ředitel LFA Daniel Hajný.
Oceněny byly kluby také v kategorii Zápasový program (Matchday fan experience), Digitální marketing a CSR aktivity. V rámci speciální kategorie pak bylo vyznamenáno několik jednorázových projektů, které na hodnotitele zanechaly v průběhu sezóny 2019/20 největší dojem. I zde našla Sigma Olomouc své umístění, a to za bohatý program u příležitosti oslav 100. výročí založení klubu.
„Na výběru oceněných v doprovodných anketách jsme úzce spolupracovali s Marketingovou komisí LFA. V úvahu jsme vždy brali především fakt, jak se kluby posunuly v kvalitě a efektivitě v daných oblastech. Také proto se dostalo i na kluby s menšími rozpočty, které si ovšem za progres v uplynulé sezóně cenu zaslouží a věřím, že to bude nejen pro ně malá motivace do další práce v příštím, z pohledu organizace práce neméně složitém, soutěžním ročníku,“ zdůvodnil letošní novinku ředitel komunikace a PR Ligové fotbalové asociace Štěpán Hanuš.
„V minulé sezoně vytvořily ligové kluby mnoho projektů a kolegové na pozicích marketingu a PR odvedli spoustu záslužné a současně méně viditelné práce. Myslíme si, že je dobré na tyto věci upozorňovat a Cena Lukáše Přibyla k tomu každý rok slouží. Při hodnocení jsem byl osobně příjemně překvapen kvalitou napříč ligou a to i u klubů, které pracují s poměrně nižšími rozpočty a kapacitami v oblasti marketingu a práce s fanoušky. S výběrem oceněných to nebylo jednoduché, ale nakonec panovala shoda napříč Marketingovou komisí a věřím, že jsme vybrali opravdu to nejlepší na poli ligového marketingu," dodal za Marketingovou komisi LFA její předseda Jaromír Hamouz z Viktorie Plzeň.
Konečné pořadí ankety CENA LUKÁŠE PŘIBYLA za sezónu 2019/20
Hlavní anketa CLP:
1. AC Sparta Praha 63 bodů
2. SK Slavia Praha 52 bodů
3. Bohemians Praha 1905 36 bodů
4. FC Viktoria Plzeň 32 bodů
5. SK Sigma Olomouc 12 bodů
Doprovodná anketa – Speciální projekty – abecední pořadí:
AC Sparta Praha / SK Slavia Praha – virtuální projekt Derby pomáhá!
Bohemians Praha 1905 – virtuální zápas proti Dejvickému divadlu
FC FASTAV Zlín / 1.FC Slovácko – virtuální Derby společně proti koronaviru
FC Viktoria Plzeň – výstavba klubového pamětního místa pro fanoušky, město i klub Brána Borců
SK Sigma Olomouc – unikátní realizace oslav výročí 100 let klubu
SK Slavia Praha – sezónní vizuální kampaň SuperSlavia a jedinečný video seriál Totální sezóna